onsdag, februar 07, 2007

Temperaturbetraktninger

Jeg satt her og kikket gjennom noen av de første postene jeg la ut her på bloggen min. Jeg la spesielt merke til noe jeg skrev i en post fra august 2006.

Posten kjennetegnes av generell syting og klaging over at det var alt for varmt. Vel.

Man kjenner ikke en leilighet før man har overvintret i den.

Denne leiligheten blir så UFATTELIG kald på vinteren! Det er definitivt noe galt når frostrøyken henger i luften på badet.

Jeg liker å ha det varmt. Ikke for varmt, men varmt nok. Temperaturen i denne leiligheten kan neppe karakteriseres som "varm nok". Greit, jeg forstår det er fint å spare på strømmen, men det må da være grenser? Er det normalt å få tilbake penger av strømselskapet? Det fikk nemlig denne lille husstanden... Var noe sånt som 75o kr. Jeg spør meg selv om det egentlig er verdt det. Er det ikke bedre å være varm, og så heller betale litt for det?

Når gradstokken viser -10 og hva verre er, er det klart man skal skru på ovnene! Og det har vi heldigvis gjort nå. Det får være nok at man skal risikere liv og lemmer bare ved å driste seg ut av huset. Isen på fortauet utenfor her kunne nesten vært brukt til kunstløp eller hva det nå er de holder på med i OL. En av vinterens få gleder er å sitte på kjøkkenet og titte ned på mennesker som sliter med å holde seg vertikale.

Ingenting er som elektrisk hår, tørr hud og neglesprett.

Akkurat nå ligger jeg heldigvis under to lag med dyne. Vinteren virker ikke så aller verst herfra.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jeg er så enig. Kunne ikke vært mer enig faktisk. Strømregninger meg både her og der! Å eksistere i en sirkel av komfortabel varme er verdt det meste. (Kalde tær, vik unna!)

2/3/07 16:45  

Legg inn en kommentar

<< Home