mandag, oktober 30, 2006

Ting som har gjort meg glad i dag

  • Høst-Oslo
    Å traske rundt i byen min, og vite at det er min by, og å se høstbladene på Karl Johan og ved Spikersuppa, det får meg til å puste dypt inn, og luften er frisk og kald, og jeg kribler i hele meg!
  • Skjerf
    Jeg blir glad av å gå med skjerf, særlig når det er slengt litt løst rundt halsen, og det er spesielt fint når vinden blåser litt og skjerfet flagrer, og enda finere er det når skjerfet er stripete!
  • Å gå i bokhandelen
    Jeg elsker å gå i bokhandelen, kikke på bøkene og omslagene og tenke på alle ordene som gjemmer seg i hyllene, fine ord og ukjente ord og ord som liksom leker gjemsel og venter på at noen skal finne dem
  • Papiravdelingen i bokhandelen
    Jeg får en helt spesiell følelse når jeg er i papiravdelingen - jeg kan gå der uendelig lenge og kikke på alle de blanke sidene som forteller meg at verden er et fint sted allikevel, og ideene i hodet lengter etter å bli født inn i en liten notatbok trukket i blankt stripete stoff
  • Å rekke bussen
    Bussen svingte rundt hjørnet akkurat da jeg kom til holdeplassen - kan man be om mer?
  • Når man er i butikken og en sang man liker godt kommer på radioen
    Jeg fikk nesten lyst til å fortelle damen i kassen at "Jeg liker denne sangen veldig godt!", eller i hvert fall synge med, men jeg gikk i stedet rundt og var så glad at jeg nesten ble litt svimmel

3 Comments:

Blogger Leander said...

Det gjør godt å lese disse ordene :)

30/10/06 16:17  
Anonymous Anonym said...

Jess, punkterte lister gjør meg glad!

Flere av disse takk!

30/10/06 18:26  
Blogger Ole Christian Løken said...

Skal ikke så mye til for å gjøre deg glad, eller hva?

Fant bloggen din fra joshiwo sin side. keke

31/12/06 21:01  

Legg inn en kommentar

<< Home